Meşterul de biciclete

• 0

DSC_0792Prima escapada de anul acesta pe biciclete cu cercetasii din Sibiu a fost in acel weekend la Nocrich.

De la aflarea vestii ca la Centrul Scout Nocrich se afla niste biciclete recent donate,  am fost foarte nerabdator sa ajung acolo. Eram foarte curios ce fel de biciclete sunt.

Ajuns acolo in acel weekend, liderul mi-a facut turul casei si al imprejurimilor, eu fiind un cercetas nou,  dupa care a urmat vizita la garajul cu biciclete. Surpriza ! Acolo am gasit niste biciclete extraordinare, mai batrane cu vreo 20 de ani ca mine care aratau destul de bine, dar care nu erau in stare de functionare.. Am inceput pe la 6 sa le repar si sa dau piesele distruse jos dupa care mi s-a alaturat si Alin, liderul meu.  Am tot reparat una cate una, dupa care le incercam pe soselele off-road din Nocrich, in asa fel incat chiar si dupa lasarea serii, noi reparam si mergem cu frontalele prin Nocrich sa le testam.

Undeva tarziu in acea zi am decis ca ajunge cu reparatul si ne-am retras in camera, dar nu inainte sa ne spalam mainile ce erau pline pana la cot de ulei si mizerie.  A doua zi am continuat cu Alin reparatile si am facut o scurta plimbare in Altana, satul vecin. Dupa amiaza, cand avem deja vreo 13 biciclete reparate, am decis sa mergem cu toti cei care erau la centru in acest weekend, la o scurta tura de 14 km pana in Tichindeal (alt sat vecin cu Nocrich)

Cand ne-am intors am parcat bicicletele in garaj, iar eu am fost multumit de “prestatia” acestora.  La pranz am plecat sperand sa ne intoarcem cat mai curand la Nocrich, sa facem din nou o tura cu acestea.

Pasiunea pentru biciclete am avut-o practic de mic, dar s-a “agravat” in urma cu vreo 2 sau 3 ani cand intamplator stateam cu tata si ne uitam la televizor,  la Turul Frantei. El a inceput sa imi povesteasca cum a mers  cu o semicursa, in urma cu 20 de ani, impreuna cu un prieten prin tara. Atunci l-am intrebat despre acea semicursa si de faptul ca as dori sa o reconditionez si sa merg eu pe ea. Mi-a raspuns ca pot sa o iau daca o va gasi. Dupa o saptamana de la acea discutie am primit de la el cursiera. Am inceput sa merg cu ea zilnic si am participat chiar si la concursuri. Astazi merg pe aceasi cursiera, dar mult imbunatatita si sper ca in viitor sa am rezultate cat mai bune la competitii. De curand am inceput sa merg si cu un mountain bike, deoarece ma rugau prietenii insistent sa merg cu ei prin padure si pe off-road.

Incerc mereu sa incurajez ciclismul atat de sosea cat si de teren, si sper ca in viitor sa existe la Nocrich o intalnire a biciclistilor cercetasi din toata tara.