Etapa 4 – Marele proiect

  • 0

Etapa 4 – Marele proiect

marele_proiect Etapa 4 – MARELE EVENIMENT

Trebuie luat în considerare faptul că această etapă se va suprapune peste clasa  a 12-a, de unde reiese scăderea considerabilă a timpului pe care exploratorul o poate  oferi cercetăşiei, acesta fiind presat de cerinţele sistemului formal. În acest sens, în ultima etapă scade nivelul de implicare în comparaţie cu etapa anterioară. Împreuna cu patrula aflată la etapa IV, împreună cu liderul lor şi împreună cu un  senior / lider de seniori din unitatea în care vor intra după ce termină exploratoriatul  (fie că e în acelaşi oraş sau în centrul universitar) să pregătească un proiect de “la  revedere”. Proiectul de “la revedere” trebuie să aibă caracteristica ce le aduce împlinire personală mare. Important este ca această iniţiativă să vină în cât mai mare măsură de la ei, liderul poate, totuşi, să îi îndrepte în această direcţie. Alt obiectiv, şi de aici şi implicarea reprezentantului seniorilor, este pentru a facilita trecerea la noul grup – unitatea de seniori – şi de a încerca să păstrăm patrula ca grup de prieteni în imensitatea de alte relaţii şi situaţii în care se poate afla apoi, când mulţi dintre ei se mută la facultate.

Durata: 6 – 12 luni


Cerinţe:

– deţine însemnul pentru etapa 3

  • Funcţionarea centrului local si a ONCR:

– ţine cont (de) şi urmează regulile unităţii şi ale patrulei;
– se implică în luarea deciziilor în unitatea din care face parte;
– participă la Adunarea Generala a Centrului Local;
– se implică în planificarea și organizarea campului de centru local;
– se implică în propunerile din partea centrului local pentru Adunarea Generală ONCR;

  • Cunoştinţe pentru viaţă:

– discută cu coach-ul/mentorul lui despre progresul lui personal şi despre oportunităţile pe care i le oferă viitorul: nunta, copii, inmormantare;
– se interesează de cum funcționează sistemul de progres la seniori aplicat în centrul sau local sau în cadrul unui centru universitar;

  • Implicarea în activităţi:

– participă, împreună cu unitatea sau patrula, la un eveniment internaţional (proiect, camp internaţional);
– participă la un training local sau regional;
– oferă suport exploratorilor aflați în etapa 3 din sistemul de progres spre a-i ajuta în organizarea proiectelor, fiind capabil să facă asta prin prisma experienţei acumulate;
– mentorează cel puțin 2 exploratori din etapa 1 până la depunerea promisiunii;
– experimentează într-un camp, într-o activitate sau pe o anumită perioadă de timp ce înseamnă să fii ajutor de lider la o alta grupă de varstă.

Comments

comments


Leave a Reply